Skip to content

SIMPTON ANGIN YANG SEBENAR!

Sape pernah mengalami masalah yg sama? Dah berapa kali check, jantung memang ok. Tak ada masalah. Tapi dada ase mencucuk-cucuk, nafas rasa tak lepas, rasa berdebar-debar, tgn kaki ase kebas dan sejuk. Dah macam2 tempat pergi, dari tradisional sampai moden…masih tak ada perubahan? Anda dah cuba segala petua nenek moyang namun masih tak berkesan?Dah pantang makan namun masih tiada perubahan? Betul ke senarai makanan berangin tu? Nak cari yang selamat, mudah dan berkesan untuk menyelesaikan masalah anda?
.
.
1️⃣ PERNAFASAN TERGANGGU
Rasa sakit terutama di dada sebelah kiri membuatkan ramai yang menyangka mereka mempunyai masalah jantung. Tapi yang peliknya tu, bila pergi cek..jantung sihat. Sampai satu tahap rasa susah sangat nak bernafas.
.
Asid yang berlebihan dalam badan juga akan meningkatkan detak jantung dan membuatkan seseorang itu seakan-akan kehabisan nafas atau penafasan tidak lancar. Simptom ini juga terjadi disebabkan angin medu yang berpunca dari perut terutama semasa perut kosong yang menyebabkan kesakitan di bahagian dada dan pedih ulu hati. Ia juga akan menyebabkan rasa :
.
? Muntah angin terutama pada waktu pagi atau selepas makan
? Tegang pada kawasan leher
? Sakit pada kawasan belikat, bahu
? Kepala sering terasa sakit
.
.
.
.
2️⃣ LENGUH2
Kristal angin yang menghimpit saraf dan ketulan lemak yang menyebabkan pengaliran darah menjadi tidak lancar akan menghasilkan asid pada otot-otot yang menyebabkan rasa sakit dan lenguh pada seluruh badan.
.
Kristal angin pada saraf juga akan menyebabkan :
? kebas terutama pada tangan dan tapak kaki
? sejuk tapak kaki dan tangan walaupun cuaca panas
? badan kurang bertenaga
.
Disebabkan asid ini berada pada otot dan apabila kita melakukan urutan pada kawasan tersebut. Badan akan kembali segar. Namun selepas beberaoa minggu atau kurang daripada itu, badan akan kembali merasa sakit dan lenguh kerana otot akan kembali menghasilkan asid akibat daripada kekurangan oksigen yang disebabkan oleh himpitan kristal angin dan ketulan lemak.
.
.
.
.
3️⃣ SISTEM IMUN
Saluran percernaan boleh terganggu akibat gas yang terdapat pada saluran cerna, sehingga perut menjadi kembung, penuh dan berangin. Perut yang kembung menyebabkan rasa mual sehingga menghilangkan selera makan. Sistem imun badan terletak di sepanjang usus dan menjadikan saluran percernaan amatlah penting untuk membangunkan sistem imun yang kuat.
.
Badan yang kekurangan okisgen akan rasa sejuk dan menyebabkan anda mudah diserang penyakit seperti demam, batuk, selsema dan sebagainya.
.
.
.
.
Rujukan : Aputirich Dr. Rais Wellness 2

Share: